3 Mei 2011

renungkan la....

apa khabar saudara pembaca semua.......semoga  sihat selalu harap nye.....hari ni moh kite renungkan sesuatu yang mungkin saudara pernah fikirkan....dan..mungkin anda tidak pernah fikirkan nya.....



anda kenal ke tak binatang apa diatas ni???ya betul meme kambing pun......tapi anak kambing yang kita nak tengok.....apa yang dia buat tu??


ta kira la binatang apapun...tp ambo bg kambing la mudah.....lepas die lahir dari perut mak die ...dia buat ape???
 


ye betul die menyusu....ape yg lebih nye anak binatang nie dari segi menyusu??laa....aok tengok la sendiri...

ape yang die boleh buat mase die kecik....dan ape yang awk xboleh buat mase awk kecik...
 anak kambing tu pandai cari susu mak die....xpayah nak tolong bagi...awk mase kecik.?? 
mak awk yang bagi awk susu ...harap kan awk sendiri nak cari susu ..jgn harap le....


lagi satu ......cube awk sume ingat balik mase awk dilahirkan dulu......
awak xpandai bercakap.....,xpandai berjalan...,dan banyak lagi yg awk xreti......mase tu kenit ngat lagi.......makan pun nak kene suap.....pendek kata awk semue xboleh buat pekara yg sama seperti mak awk selepas beberapa minit dilahirkan.... ...

tapi awk ce tengok anak kambing tu.......mase baru lahir tu pun dah boleh berdiri.....kalau kambing tu larat sikit lagi dah boleh berjalan........die pun boleh mengembek macam mak die......xdek nak menangis macam kau orang.....mase baru lahir tu pon dah pandai cari makan sendiri(minum susu mak die)xpayah makan nak bersuap......


                   bersambung.......................

1 comments:

mohdzaim on 20 Oktober 2016 9:13 PTG berkata...

....

Catat Ulasan

 

Popular Posts

singaperang Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template