26 Mei 2010

KEMULIAAN UMAT MUHAMMAD.

Nabi Adam a.s berkata ‘sesungguhnya Allah telah memberikan umat Muhammad empat kemuliaan yang tidak diberikannya kepadaku iaitu ,


i) Diterima Allah taubatku di Mekah sedangkan umat Muhammad
boleh bertaubatdimana sahaja.

ii) Pada awalnya aku mempunyai pakaian ,tetap setelah ku
melanggar perintah Allah jadikan aku telanjang .Umat Muhammad
walaupun melakukan dosa dalam keadaan telanjang , namun Allah
tetap memberikan mereka pakaian

iii) Setelah aku berbuat dosa , Allah pisahkan aku dari isteriku ,
sedangkan umat Muhammad bila melakukan dosa ,ia tetap berada
disamping isterinya .


iv) Aku telah melakukan dosa di dalam syurga lalu Allah keluarkan aku
dari sana ,sedangkan umat Muhammad melakukan dosa diluar syurga tetapi
Allah tetap memasukkan mereka kedalam syurgaNya(setelah mereka bertaubat)

0 comments:

Catat Ulasan

 

Popular Posts

singaperang Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template